Nowoczesny samochód jest wyposażony w najnowocześniejszą technologię. Jest to jeden z głównych powodów, dla których same samochody są średnio nadal cięższe niż kiedyś. Dodatkowa waga czujników, akumulatorów litowo-jonowych, kamer i innego sprzętu spowodowała zwiększenie masy samochodów o setki funtów.
Jaka przyszłość czeka skrzynie biegów w naszych autach?
Wiele osób zadaje sobie to pytanie, ponieważ branża najwyraźniej przechodzi głębokie zmiany. Ponadto oczekuje się, że środki polityczne obowiązujące już na rok 2030 i później doprowadzą do ogromnego wzrostu liczby pojazdów elektrycznych, ponieważ w wielu innych krajach europejskich wejdą w życie zakazy sprzedaży nowych pojazdów z benzyną i olejem napędowym. W jaki sposób nowe technologie i nowe polityki wpłyną na przekładnię przyszłości?
Pierwszym i najważniejszym aspektem przekładni przyszłości jest to, że będzie ona automatyczna lub przynajmniej automatyczna skrzynia biegów naprawdę zdominuje rynek. Panującym już trendem w sprzedaży nowych samochodów jest to, że obecnie pierwszym wyborem są automatyczne skrzynie biegów. Dzieje się tak od dawna w Stanach Zjednoczonych, ale w Europie ludzie są bardzo lojalni wobec manualnej skrzyni biegów, zarówno ze względu na osiągi, jak i oszczędność.
Wraz z pojawieniem się i szerszym przyjęciem ulepszonych technologii skrzyń biegów, takich jak przekładnia Direct Shift Transmission (DSG) Volkswagena, coraz więcej osób decyduje się na wygodę i lepsze osiągi automatycznych skrzyń biegów. Poza tym tak naprawdę nie ma samochodu czysto elektrycznego z manualną skrzynią biegów, ani samochodu hybrydowego z manualną skrzynią biegów. Obecnie w połączeniu z manualną skrzynią biegów stosowana jest wyłącznie technologia łagodnej hybrydy, we wszystkich pozostałych zastosowano automatyczne skrzynie biegów.
Dlatego rosnące rozpowszechnienie pojazdów typu plug-in, czy to hybryd typu plug-in, czy pojazdów czysto elektrycznych, z definicji oznacza także rosnące rozpowszechnienie automatycznych skrzyń biegów. Ogólnie rzecz biorąc, całkowicie elektryczne skrzynie biegów nie współpracują z przekładniami wielobiegowymi. Współpracują z jednobiegową skrzynią biegów, która wspomaga sterowanie silnikami elektrycznymi.
Nawet bez rewolucji elektrycznej istnieją inne powody wyjaśniające upadek ręcznych skrzyń biegów na całym świecie: w Ameryce, Europie i na innych kontynentach. Po pierwsze, widoczna jest chęć młodych ludzi do prowadzenia samochodu raczej wcześniej niż później. Dlatego unikają samochodów z manualną skrzynią biegów, które odrywają od ćwiczenia podstawowych umiejętności prowadzenia pojazdu i znajomości dróg. Wolisz szybko zdobyć wiedzę i podstawowe pojęcia, zdobyć prawo jazdy i zacząć jeździć.
Wydajność automatycznych skrzyń biegów na przestrzeni lat spowodowała, że automatyka ma więcej biegów niż manualne skrzynie biegów. Kiedyś automatyczne skrzynie biegów miały o jeden lub dwa biegi mniej niż manualne. W latach 70. i 80. XX wieku mogły istnieć pojazdy z 4-biegową manualną skrzynią biegów lub 3-biegową automatyczną skrzynią biegów. Teraz to się nieco zmieniło, ponieważ wiele automatycznych skrzyń biegów ma 6 przełożeń na równi z manualnymi skrzyniami biegów, a coraz więcej oferuje skrzynie 7, 8, 9, a nawet 10-biegowe. Dzięki nim jazda jest znacznie wydajniejsza i jasne jest, dlaczego ludzie zaczynają to zmieniać.
Większa wydajność wiąże się z większą opłacalnością. Chociaż automatyczne skrzynie biegów są skomplikowane i drogie w naprawie lub wymianie, stały się one tak popularne, że coraz więcej producentów stosuje obecnie automatyczne skrzynie biegów jako domyślne i oferuje ręczne skrzynie biegów jako opcję. Dodanie czegoś opcjonalnego zawsze oznacza, że nie ma wystarczającego zapotrzebowania, aby uzasadnić to jako wyposażenie standardowe, ale wystarczające, aby uwzględnić je na życzenie klienta.